söndag 29 november 2020

Pandemi đŸ™đŸ€đŸ’«❤️✨




Jag minns nĂ€r Lars var nersövd och vĂ€ntade pĂ„ dessa efterlĂ€ngtade organ dĂ„ pĂ„gick det en pandemi svininfluensan fanns men uppmĂ€rksammades inte pĂ„ samma sĂ€tt som nu hela vĂ„r familj tog vaccinet för att skydda Lars. 
Det fanns vaccin och Tamiflu tbl fanns minns ocksĂ„ hur det sĂ„ldes pĂ„ svarta marknaden pĂ„ nĂ€tet hade inte det funnits sĂ„ hade nog dödligheten varit större redan dĂ„ men som sagt inget som uppmĂ€rksammades pĂ„ samma sĂ€tt som nu, minns hur bra att Lars var uppkopplad till ECMO och hur andra runt om var oxĂ„ kopplade Lars var döende vĂ€ntade pĂ„ organ och killen bredvid i samma rum hade svininfluensan han dog och fler andra vi blev utskickade för att det skulle saneras och Lars fick en kur Tamiflu lĂ€karen ringde och bad om ursĂ€kt att vi placerades i samma rum som en smittad efter det hade vi egen sal... 

Ja detta har nu mĂ€rk vĂ€rlden igen sĂ„ fort jag sĂ„g det som cirkulerades redan frĂ„n början vĂ€ckte det vi upplevde innan jag tog detta pĂ„ blodigt allvar och tyckte det hela vara fruktansvĂ€rt obehagligt, kollade uppdateringar via appar & media massor av döda varje dag handspriten tog snabb slut överallt jag tillverkade eget med rödsprit och cocos fett munskydd köptes fanns i vĂ€skan jag har varit otroligt försiktig hela tiden sĂ„ nĂ€r jag fick posetiva covid19 test sĂ„ chockades jag stort...... 

Ja jag har rest utomlands precis nĂ€r det exploderarade i SkĂ„ne men flygplatsen var tom, flyget var tomt och Gran Canaria var folk tom ruskigt mĂ€rkligt som en film en dag pĂ„ stranden helt sjĂ€lv var otroligt mĂ€rkligt blev nĂ€stan glad nĂ€r man gick ifrĂ„n stranden att jag sĂ„g mĂ€nniskor. 

Gratis frukost pĂ„ jobbet Ă€gg & kaviar smakade inget mumsade i mig var jĂ€tte hungrig tĂ€nkte inte pĂ„ det jobbade gick hem fika med sonen som har redan varit hemma en vecka pga kĂ€nning efter ett tag blev jag riktig kass ont i halsen tĂ€ppt i nĂ€san otroligt trött sonen gick hem jag gick o la mig vaknade morgonen efter kĂ€nde mig hur pigg som helst trodde nĂ€stan att jag hade inbillat mig att jag var kass kvĂ€llen innan men trotts det bestĂ€llde bĂ„de jag och sonen drive in test via 1177 fick inte tid förrĂ€n pĂ„ tisdag lĂ„ng vĂ€ntan vi körde dit tillsammans i samma bil klöktes och skrattade fy fy efter mycket om men sĂ„ fixade vi det och körde hem 5 dagar senare han negativt och jag posetiv helt sjukt sonen mĂ€rkbar sjuk jag lite symtom. 

Jag mĂ„dde otroligt dĂ„ligt av detta besked jag har varit sĂ„ noga har inte tagit i ett dörrhandtag pĂ„ flera mĂ„nader, tvĂ€ttat hĂ€nder hĂ„llt avstĂ„nd you name it sĂ„ alla mĂ€nniskor va rĂ€dda om er följ instruktionerna sĂ„ fixar vi detta 2021 blir ett bĂ€ttre Ă„r..... 

Smittskydd ringe mig idag för en vecka sedan vill gick igenom allt noga det trodde att jag fick det 3-5 dagar innan symtom och tyckte att jag skulle fortsĂ€tta vara försiktig och ta ett antikroppstest om 2-3 veckor och se om antikroppar har bildats har inte de bildats kan man fĂ„ det igen och har det bildats Ă€r man skyddad i ca 6 mĂ„nader. De sa att jag kunde Ă„tergĂ„ till jobbet pĂ„ mĂ„ndag men överenskommelse med min chef sĂ„ stannade jag hemma en extra dag, jag Ă€r sĂ„ tacksam att jag inte fick mer besvĂ€r man vet aldrig hur den angriper, smaken fick jag tillbaka igĂ„r efter 2 veckors frĂ„nvaro sĂ„ gott mitt kaffe smakade sĂ„ sĂ„ tacksam.... 

Söndag ledig dag tĂ€nker pĂ„ dig pĂ„ oss kĂ€nslor upp och ner som en bergodal bana jag Ă€lskar dig jag jag tror pĂ„ mirakel saknar din familj mina barn saknar dig och din familj detta skulle inte hĂ€nda oss vi var vackrast jul runt hörnan sista 2 Ă„ren firades hos dig iĂ„r blir det bara vi fyra tacksam för mina 3 utan dem hade livet inte varit vĂ€rt att leva hoppas att du har det bra xoxo 

Ta inte livet för givet pĂ„ ett ögonblick kan det Ă€ndras va rĂ€dda om varandra kĂ€rlek & ljus Delicia 

Inga kommentarer: