lördag 3 maj 2014

Lördag morgon ..............

Vaknade vid fem jäkla tur att jag kunde vända mig om o sova en timme till så frukost nere första tvätt i maskinen innan 7 ja ett noll mot latheten som kan verkligen ta över ibland denna veckan har varit lite känslig jag kan sakna Lars fortfarande extremt mycket sakna min trygga liv och tycker att det är så hemskt att en sån fin person som han var plågades till döds minns visa detaljer av denna resan som spökar i mitt huvud undrar om de kommer att blekna som andra jobbiga minnen ?????? När Lars kopplades till respirator och ECMO var jag jätte lycklig trodde då att en sån uppkoppling skulle hålla honom vid liv för alltid så att han kunde läka i sin egen takt innan jag fick reda på att man kunde faktist död ändå och vi senare skulle bevittna kanske tänker man mycket på det man hade dessa veckor extra mycket påsken och Zack´s födelse dag som väckt dessa tankar lite extra så hemskt att mina barn är utan sin far pojkar behöver en pappa gud stakars killar jag läxar upp dem hur man skall behandla kvinnor och får googla de flesta kill saker hahaha  men va fan googel funkar..............

Förra helgen var det Cat Walk i Malmö det var himla skoj var lite nervös men sen tänkte jag ingen känner mig så Rocka Fett på scenen var inga problem så nu har jag gjort detta en sak jag hade aldrig gjort som överviktig kan jag säga lever mitt liv mer nu som smal mer självförtroende har jag definitivt fått härlig känsla mina Pinup bilder var jätte bra för mig att själv se min kroppsliga förändring tagit mig lång tid att fatta och har tittat på dessa bilder tusentals gånger och kan nu säga / tycka att fan du ser bra ut Delicia så synd att jag dröjde halva mitt liv att ta tag i min vikt på riktigt och livrädd att hamna där igen . Jag är så tacksam för att jag har fått denna fantastiska operation som har hjälpt mig enormt mycket stolt över mig själv och kan oxå säga att jag älskar MIG jag är en enastående kvinna lite lat men så jäkla underbar hahaha that´s me ............hade varit lite skoj att träffa en person att dricka kaffe med , prata med , dela livet med jag är redo och nej jag vill inte gifta mig igen been there done that !!! Vi får se vad universum har planerat väntar på svar ..............

3 maj snart dax för blodomloppet milen som jag har som mål , förra året när Mr. P stack till Spanien började jag med  Power walks kunde orkade knappt gå snabbt och sjunga med musiken och när jag försökte springa kunde jag höra hur mina inne lår slogs mot varandra nu närmre 60 mil senare på detta året kan jag springa och sjunga lite och en och en annan danssteg vid stopljusen känns det helt underbart kroppen är trimmad och ser att figuren har tagit form , tycker fortfarande att de första km är skit jobbigt men när det släpper är detta så jäkla underbart och känslan att efter min runda komma in på Svartmannagatan är ljuvlig och vissa dagar kan jag minsann fälla en tår av glädje över mitt nya liv jag har klarat mycket på dessa år döden och sorgen har definitivt varit en stor utmaning innan kunde jag fråga varför varför ??? nu tacksam att jag fick äran att följa min man in i det sista ...........<3 

Jag älskar dig min fina skydds ängel tack för att du har funnits för oss , du hade varit stolt över mig du trodde alltid på mig i alla lägen när jag inte ens trodde på mig själv ,saknar dina berömmande ord men minns dem med kärlek <3 
Idag mot Höör det skall bjudas på middag gott gott hemgjorda vårrullar mumms , tvätta lite och plocka inne lite kyligt ute men värmen kommer snart och tinar våra själar ha en fin dag alla underbara var tacksamma för det lilla i livet är viktigaste jag kan förmedla via denna blogg kärlek & ljus // Delicia 







Skateboy I love you 

I am my own HERO !!!!

Inga kommentarer: