lördag 16 januari 2016

Saturday Morning ............

Tolv minus ute jag tror att jag stannar inne ett tag till långtur planeras under dagen en gång i veckan måste springa mer än milen svårt ibland att klä på sig och ut genom dörren latheten är stark men så skönt när man väl kommer ut finns och härlig lycka när man väl kommer hem nöjd , trött och svettig och vrål hungrig ...

Igår var det fem år sedan Lars transplanterades 5 år ofattbart minns det som igår och lyckan i Lars ögon när han rullades in till operation kommer jag aldrig glömma så länge jag själv lever , vi sa aldrig hejdå sa endast vi ses sågs gjorde vi men han vaknade aldrig igen . Lars kommer alltid att vara saknad och älskad denna fantastiska person hade jag äran att dela många många år av mitt liv med och finner frid i själen att jag har haft en vacker kärlek i över 20 år , tacksam att jag fick dela denna resa med honom och fick hålla honom i mina armar tills han slutade andas kärlek & ljus till dig min vackraste ängel ..

Har nu kontrakt hos ett bokförlag detta är så spännande så att jag håller på spricka har så många ideér , bloggen var till Lars så att han kunde läsa nära han hade piggnat till sig och under sjukhus tiden berätta för alla vad som hände under dagen ibland när jag satte igång telefonen hade jag 25 missade samtal kunde inte ringa upp alla själv var jag så utmattad så att jag orkade inte prata länkade allt till Facebook så kunde alla följa .. Tacksam för allt respons det gav mig energi att orka en dag till fattar än idag inte hur jag orkade Augusti - Februari bodde vi på sjukhus landade hemma ett par veckor där emellan men hemtjänst olidligt grymt fruktansvärt att bara stå bredvid och se den man älska kämpa varje andetag att andas jag hade sån ångest att jag kunde inte ens sitta och hålla hans hand vissa dagar fick jag kämpa för att andas och där emellan hade jag 3 barn att ta hand om ja var fick jag orken ifrån är ett under så nu kommer detta att bli en bok , jag är så tacksam .......

Resa till Spanien planeras jag har varit ifrån hjärtat i 2 veckor vi håller kontakten via Skype , han har mycket att göra inbrott i huset igen det har stått tomt ett par år. Jag längtar att komma dit springa i ett annat land och bara vistas med denna person som ger mig så otroligt mycket av alla jag behöver vi ha ett fint förhållande många kanske inte kan förstå men vi kör vårt race och ingen annan behöver att förstå . Båda har levt ensamma länge och att bo ihop på heltid känns som om att det inte passar särbo kanske vi är mer som men trivs oxå längre perioder tillsammans vi har det bra så varför ändra på något som fungerar för oss båda.. Vi är Lyckliga jag är lycklig så att jag håller på spricka varje dag livet är så snällt mot mig tacksamheten inombords är så ljuvlig så vacker så att jag kan minsann inte beskriva tror att det måste upplevas ...

Livet är en gåva försök varje dag att se det lilla extra va tacksamma för det lilla lilla vi vaknar och andas , friska barn , tak över huvudet , hälsan  ta inget för givet bara njut gör saker som gör dig glad och får frid själen, skriv en dikt, sjung när det kommer en bra låt på radion , dansa , sök nytt jobb , stanna inte i ett olyckligt förhållande , ha inte negativa människor runt om dig små små saker man kan göra varje dag så blir det fina dagar som blir veckor , månader kärlek & ljus ha en fantastiskt dag i kylan , värmen , i sängen på soffan hahahahahaha kram Delicia 
Köks fönstret vy från taket 
Min bibel kär ägodel 



Happy Jar 2016 


turkosa klappar ifrån syster 

Inga kommentarer: