lördag 20 februari 2016

Seven o´clock Saturday Morning ............

Vaknade vid 5 men tvingade mig själv att somna om skönt behöver sova lite mer känner jag varit ganska utmattad ett tag varför vet jag inte , jag skall snart ha semester behövs minsann nu är det bara dagar kvar till jag är hos dig min vackra man packar ner  sen packar jag upp sen på det konstigt att man kan inte minnas vad vår / sommar känns som det är ju mina favorit års tider och vad har man för kläder är ju oxå en fråga så jag betalar lite mer än en hundring extra  tar med mig en väska så nu har jag 20 kg mer bagage att röra mig med .......

Jag har varit mycket bekymrad ett par veckor många tankar kommer fram till ytan från vår transplantation ångest , min väns dotter fick en dubbel lungtransplantation  två år efter Lars jag minns att jag fick ett sms av hennes mor att ambulansen var på väg hem till dem och de skulle till flyget mot Göteborg vilken ära att följa deras resa när vår egen tog plötsligt slut. Nu 3 år senare slåss tösen mot avstötning / infektion och är nu kopplad till ECMO allt jag kan säga om detta är fan fan fan varför ??? Hoppas nu och ber från hela mitt hjärta att detta ordnar upp sig lungorna får lite vila och kan läka  när ECMO tar över . Lars var kopplad till underbara ECMO i nästan 2 och en halv månad mycket traumatiskt tid på Tiva alltid på helspänn jag lider med denna familj vet precis vad de går igenom ni är i mina böner kärlek & ljus .

Jag kan med lätthet säga 5  år senare att jag är nöjd med universums val att de tog tillbaka min man så sjuk och nedgången Lars han var innan TP och en dubbeltransplantation på det frågan är om vad han hade haft för liv efter detta , men otroligt tacksam att de gjorde ett försök att rädda Lars kommer jag alltid att vara men han har det bra nu och vi har rest oss efter hans bortgång fast vi trodde aldrig att denna smärtan skulle blekna ..

Mina knän har stökat ett tag när jag är ute o springer oxå ett bekymmer jag vill fixa detta maraton men efter 7-8 km jätte smärta känns lite som om jag skulle strunta i det hela men var hos min massör som är bäst på idrotts skador han förstod min förklaring och tejpade upp mina knäskålar kändes genast bättre så idag skall jag ut en lite runda satsa på en mil men vi får se vad det blir ..

Många har frågat när boken kommer att bli klar hahaha den frågan glömde jag fråga när vi sågs i Halmstad det var så mycket annat som snurrade i min skalle den dagen skall jag säga så jag frågade igår så framåt årsskiftet kan vi räkna kan ske innan men huvudsaken är att det är på gång lycklig fortfarande tänk om det blir  magiska datum 21/10 dagen som Lars hamnade på TP listan vilket nu har fler magiska händelser MrP ´s födelsedag och dagen vi träffade Hmmm vi får se nu är det bara att vänta på mitt mästerverk ..

Senare idag skall jag ut och äta med vänner efter det skall vi till stadens kulturhus och se en föreställning med bl.a Lill Babs en vän till mig har fixat allt detta och alla pengarna går till stadens hemlösa ja vad skall man säga det finns fantastiska människor och jag har många i mitt liv , livet är snällt mot mig och jag är tacksam varje dag .. Det första jag gör varje morgon och det sista jag gör varje kväll är att tacka Universum för mitt fina liv och alla vackra människor som är i det ... Nu ber vi en bön för Moa som kämpar för sitt liv jag vet att bön och energi det hjälper mycket mäktigt makt kan jag av egen erfarenhet bevittna Amen <3 
Om 5 dagar 

färgglad tejp 

Ingefära shot 


Amen 

Inga kommentarer: