fredag 5 augusti 2016

Hässleholm ,Höör, Hallsberg, Örebro , Malung , Stockholm , Höör &Hässleholm

Fick semester ett par dagar tidigare jag har en bra chef han är snäll och gör allt i sin makt att vi kan ta ta ledigt när vi önskar gött slipper nu jobbet i en månad .. Pontus och jag har planerat ett mindre roadtrip hälsa på släktingar och vänner och perfekt väder hade vi med oss på resan jisses vilken tur för att man märker tyvärr att sommaren är slut och lite panik har jag måste ha sol på min kropp för att orka med hela kalla och mörka vintern ..

Första stopp Hallsberg se om vi kan hitta Pontus faster  han har inte varit här sen han var tonåring men med det fotografiska minnet han har så var ju det inget problem över huvud taget och släktingarna var jätte lyckliga att vi tuttade in på besök , P´s kusin och jag var ungefär i samma ålder och hon bodde i Göteborg så hon lovade att komma till bokmässan det var ju super skoj så mätta och tankade på kaffe körde vi mot Örebro den berömda Svampen som skulle ses för ett par månader sen var det ett maraton lopp uppe i detta vattentorn sprang man 444 varv blev det 4,2 mil ett annorlunda sätt att springa ett maraton och skall jag någonsin springa ett kommer det att bli denna vi gick 2 varv P och jag nu skulle vi hitta ett bra ställe att parkera tältet och det var inget problem som vanligt .. 

Andra stop Malung och Hånäset häftig historia kan jag säga P ägde hus i California så han renoverade dem och hyrde ut rum Richard var en kille som hyrde ifrån Pontus han i sin tur är gift med en kvinna ifrån Norge men har släktingar i Malung trakter så de har nu byggt hus här och bor ett par månader om året och vi var bjudna hit  lite ofattbart på hur liten världen är mycket trevlig träffa  nya vänner har även jag packa ihop nu mot Stockholm liten stopp Nusnäs kolla in dessa dalahästar fint var det dyrt lite kort tagna nu mot huvudstaden Syster och familj nästa stopp har inte setts sedan Januari alltid blir man väl omhändertagen Thomas lagar fantastiskt mat som alltid och mosters hjärtan växer för varje gång vi ses såpbubblor hade jag med mig och kaffe och bubblor blev det nästan med desamma vi kom innanför dörrarna ... Vi hade sett bilder på internet att Stockholms tunnelbanor är kända för de fräcka utseende så under jorden var vi ett par timmar för att se dessa och jag måste säga otroligt häftigt fast jag nu ser att många av bilderna var photo shopade , Mall of Scandinavia jätte fint synd att jag inte hade obegränsat på mitt kort jätte fin och enkelt upplagt bättre än Emporia fast Emporia är snäppet pampigare på utsidan ett par timmar spenderades här nu pendeltåg mot stan Slottet , gamlastan , globen sen tillbaka till syster för att vila benen lång promenad ifrån centrum till söder packa om och vila bilfärd hem mot skåne på mogonen ...

Ligger nu i min säng och laddar om härlig vecka har vi haft ikväll är det Avicii med Hannah ser verkligen fram emot detta dansa och fest skall vi uppleva hans sista turne innan han lägger av , nu undrar jag bara vad skall jag ha på mig hmmm vilka problem man har livet är fint tacksam i vart enda cell i min kropp kärlek & ljus önskar jag er alla puss & kram over and out // Delicia 
Svampen 

Höjdrädd ???

bästa platsen 


Vackra Malung 

Kärlek 

tunnelbana 

jätte läckert 


Stockholm 

Inga kommentarer: