fredag 31 december 2010

Dag 70 =( Ny års afton

En ny dag nya utmaningar säger de , jag tittar på tv men ser inte , läser tidningen men fattar inte jag har ett zombie likt liv det enda jag tänker på är detta , snälla bara Lars fixar detta , bara organen kommer till honom varför tar det sån tid helt ofattbart . Tänk om vi kunde börja nya året men nya organ , jag vet om att denna operation är så enormt farlig att ord inte finns men vad har vi att välja på vet faktist inte hur jag kommer att reagera när de rullar in dig till op kommer det vara sista ggr vi ses eller kommer du att vakna upp till ditt nya liv ja många frågor har man , men jag vet att du är en enorm krigare din livsvilja får mig att älska dig ännu mer . du är snart i mål mitt hjärta detta kommer att bli bra dessa ord sager jag varje dag som en mantra upprepar samma ord detta kommer att bli bra !!!, Barnen har det bra än så länge jag tror att det är nyttigt för dem att vara hemma själva utan mamma och pappa de kan kanske ventilera sins emellan på ett annat sätt än när vuxna är i närheten dett fixar ni mina duktiga barn , plocka bara upp efter er och sätt in disken och damsuga lite då och då ............
Jag skall bara klä på mig sen till sjukhuset och kolla läget älskar dig min älskling tillsammans är vi starka <3

Varit hos dig en stund sen en snabb runda till stan köpte godis tills ikväll och klubbor till dig kan vara gott att smaka något gott i munnen du har ju mat via en sond och dropp och annat kan vara gott att känna smak så en ny års klubba skall du få mumms!!! helekoptern flyger för fullt och ambulans tuttar konstant det blir nog mycket att göra ikväll på alla sjukhus runt om i landet och vem vet inatt kanske dina organ kommer inflygande till Göteborg hade verkligen varit helt underbart , vi har nu inte så gott om tid , ditt hjärta och njurar fungerar bra men om de skulle svikta så kommer inte detta underbara att hända dig så vi hoppas på inga mer sviktande organ det räker men lung & lever svikt . Jag kan inte fatta att vi går igenom sån trauma allt är så ofattbart att du kan inte andas själv för mig enormt jobbigt just nu , jag har det bra och så men är inte riktigt beredd på att du är igentligen närmre döden är livet tur att kroppen skärmar av sig så att mar orkar bara ta emot lite i taget annars hade man nog inte pallat med . mina underbara barn har det bra i skåne Joel kommer inte att lämna rummet nu när ny Xbox 360 finns på plats jag sa till Hannah se till att han duschar varanan dag mata honom då och då hahahahaha!!  Zack skall till kompis och får skjuts både dit och hem och Hannah & Jimmy , Joel &   Leo firar hemma med Tjock Affe & Zäta med god mat och mys framför tv:n låter mysigt , Jag och Lars har ju inte varit barnlediga på 20 år på nyår så nu blir det han och jag på Tiva och alla transplantationsläkare får gärna avbryta vår fest det kan vi bjuda på .. Tack kära Gud att du vakar över min man , tack för den fantastiska vård han får på Sahlgrenska och tack för all kompitenet personal , hoppas dessa vackra organ hittar till Göteborg snart Amen <3 Gott nytt År alla som följer vår resa , alla som hjälper med ungarna och ja Alla tack för allt stor kram Delicia <3 Lars

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen
Hoppas att ni får en trevlig nyårskväll...jag tänker på er!
Kan man inte få organ från ett annat europeiskt land, tex Tsykland eller Spanien? Det är inte klokt att hamna i denna situation pga att man inte ändrar reglerna för donation - skärpning alla ni som fattar avgörande beslut inom vården.....!!!!!
Kramen till dig och Lars

Anonym sa...

Skickar en nyårshälsning till er! Jag hoppas 2011 blir ett riktigt bra år!!!
Jag/Vi tänkerpå er!
Hör av er om det är något jag kan göra för er!
Många kramar från Monica

Apotekaren sa...

Gott nytt 2011 Delicia & Lars...ni ror detta i land tillsammans, jag vet det!
Stor kram på er båda 2
Helle med familj <3

Anonym sa...

Gott nytt år på er båda två Tänker på er hela tiden och håller alla tummar jag kan

Massor av kramar till er båda
från Carina