lördag 4 oktober 2014

Tacksam , frustrerad och förälskad .................

Sovit illa inatt varför vet jag inte bruka sova hårt o gott känner mig inte ett dugg för att ut o springa så jag tror att jag struntar i det veckan har varit prövande mycket på jobbet UVI och annat som har stört mitt inre frid . Killen som har köpt mitt hus ringde och berättade att han har hittat mögel i mitt gamla sovrum jag helt chockad har aldrig luktat något eller sett något och fick oxå panik tänkte genast på pengar min mäklare sa att jag inte behövde teckna detta dolda fel försäkring för att det är sällan fel på gamla hus men mest på nya och jag lyssna på honom kostsamt och då sparar jag dessa tusen lappar , huset såldes båda köpare och säljare lyckliga ..

Läst allt via nätet och jag har inte dolt detta problem så då borde jag inte vara betalningsskyldig men läst lite till och ännu mer och ja jag är det trotts allt ser hur alla pengarna försvinner ...Killen som har köpt huset är en jätte snäll kille snickare med eget företag lika ledsen som jag är säger att han står för allt och jag behöver endast betala för virket han behöver byta ut ännu en gång kan jag tacka de övre makter , hade detta varit en familj som hade behövt anlita en snickare hade detta varit en extrem kostsam historia kan jag säga . Jag var i huset igår kväll och kan bara säga jisses hela sovrummet som jag älskade så helt borta killen har en del att göra innan kylan kommer och jag är så tacksam att han har köpt detta hus , mycket besviken på min mäklare som jag har anlitat som typ ville inte ha med detta att göra han har ju fått sina 60 tusen kronor , så jag kan nu bara vara glad att detta löste sig ... 

Hässleholm fyller 100 år jippo på stan och min son spelar i Blåa salongen stans lokala Dj´s har spelning och vi skall alla titta på honom skoj skall det bli har inte sett eller hört Zack spela så Hannah, Tomas, Pontus och jag  skall ner och ckecka läget , underbara helg igen längtar att vistas med min person närmar sig nu snart så är mina helger ensamma ser inte fram emot det kan jag säga . P är det bästa som har hänt mig efter Lars tacksam att jag funnit en människa att älska och lyckan är total är allt jag kan säga ......................

Jag har nu snart bloggat i fyra år helt otroligt va tiden har gått snabbt så många nya människor jag har kommit i kontakt med via mina ord på nätet och vissa av dessa människor har varit med ifrån början och hjälpt mig genom min jobbiga resa och många hjälper jag nu genom deras resa , tänk att mina ord kan hjälpa någon ?? känslan är härlig och jag tänker på er varje dag , några har dött och några har jag inte hört ifrån på länge men jag minns er alla skall ni veta och jag ber och hoppas att ni har det bra speciellt Hjärta Nov2010 hoppas att din man han lever och att du mår bra skickar massor av kärlek & ljus din väg jag finns på Facebook och mail så tveka inte om du nu läser detta <3 Och ni andra underbara personer som har förlorat era personer tacksam att ni skriver till mig berör mig djupt jag kan bara säga till er att det blir bättre det kommer ta tid men jag vet vad jag pratar om de som säger att de förstår det gör de inte att förlora sin man var bland de värsta smärtor jag har någonsin upplevt ingen smärta jag önskar någon men det kommer en dag där man minns och kan le utan att minnas smärtan kärlek & ljus till er alla tacksam att jag kan finnas där för er .....

Varje dag jag kommer hem känns allt så rätt jag bor så vackert så tacksam för att jag tog detta stora steg att flytta ljuvligt varje dag att vakna och komma hem till denna fantastiska plats  , jag har så mycket att vara tacksam för och är noga med att säga och tänka det varje dag litet som stort ..







My love 




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det inte blir något krångel för dig med ditt gml hus och vad härligt att du trivs så bra i din nya lägenhet! Fina bilder du tagit :)
Synd att du bor så långt bort, annars hade vi kunna "slå ihjäl" tråkiga ensamma helger tillsammans.. :(
/Lena

Delicia sa...

Åhhh Lena vem vet kanske kan vi träffas en helg jag kan komma till dig jag har träffat en del människor som har följt mig på bloggen hade varit jätte trevligt att träffa dig <3