måndag 23 maj 2016

Gothenburg 20 -22/5



Härlig helg framför oss hotell mys bara han o jag i finaste Göteborg körde tidigt på Fredagen ville ha gott om tid att hitta hotell sen in till stan och visa så mycket jag kan blev inte alls som jag ville regnade som aldrig för rundtur ifrån bilen följde vi blåa strecket genom staden som jag skulle springa dagen efter som det kan bli , hittade en 10 minuters parkering vid Scadininavium helt kaos kring mässan dit o hämta nr lapp och träffa en vän får ta böterna tänkte jag för Kattis måste jag träffa har inte sett henne på 3 år så bra det blev tillslut Nr lappen i väskan och vännen kramades fin power träff och inga böter på bilen gött. 

RACEDAY 21/5 
Hotell frukost mumms kunde inte äta var nervös Pontus mumsade i sig frukosten jag åt bara lite bacon & ägg och lite kaffe upp och chilla lite på rummet startar inte förrän 15:07 vi har gott om tid men så där vi elva vill P röra på sig egentligen tyckte jag att det var lite tidigt men gud va jag är glad att jag lyssnade på honom knök fullt på bussar , spårvagnar hela stan massor mot Slottskogen Göteborgsvarvet here I come nu lite mer taggad kan jag säga träffade några Lonesome Runners alltid skoj ses bara på Facebook annars där vår löpare grupp finns allt från såna som mig till elit löpare vi stöttar varandra i alla lägen jätte trevlig grupp kan jag säga . Nu kissa innan lopp en timme kvar km vis toakö detta kommer inte att fungera märkte jag snabbt fan ställa mig i led 17 vänta på start denna gamla blåsa fick minsann tränas lite kniiiiip pussa på mannen  talade om att vi ses inom 3 timmar Pang dax att springa knep genom slottsskogen minns att de sa första vätskekontroll 1,4 km och där fanns en bajamaja och INGEN KÖ tutade in där bästa toa besök  jag har upplevt på länge gottmos nu jäkla springer jag till nästa vätske kontroll 10 st längst banan 9 kvar sen e det gjort , gick bra mys runda sprang / gick / sprang jag njöt var inte nervös hade en trevlig träff med Göteborg tänker alltid på Lars fällde en liten tår tar mig vidare igenom staden han dog i han är alltid med mig när jag springer får en stark känsla och denna gången har jag bägge med mig och vid målet får jag en go puss av finaste Mr P som väntade jag är så lyckligt lottad här på jorden nöjd fin medalj , en banan , kexchoklad jag klarade ännu ett varv och det kan bli fler häftigaste lopp är detta alla borde testa i alla fall en gång .
Nu skall vi ta oss tillbaka till hotellet men först MAT !!!!!!!  Läsa alla meddelande på FB och telefonen massor svarade alla hoppas jag Tack snälla för alla lyko önskningar värmer kärringens hjärta skall ni veta ...Dusch och ett antal lårkramper senare deckar jag sover gott med hjärtat snarkande bredvid mig ..

22/5 
Ny hotellfrukost mumms åt lite mer gott packar sen drar vi tillbaka mot Skåne med medaljen hängande i bakspegeln så fin den är ont i kroppen tänker jag på min fina kollega Eva som skall springa sitt första maraton i Köpenhamn med sin son hejja finaste Eva du fixade detta det visste jag innan du är fantastiskt du oxå Dennis Grattis till er båda massor av kramar . Tack Göteborg för ännu en fin träff vi ses igen snart , Tack älskade Pontus att du följde med väntade när jag sprang hade inte varit desamma att vara här själv tacksam att ha dig som pojkvän  älskar dig . Tack bästa skyddsängel Lars att du följde mig hela vägen till målet tack för att du har funnits i mitt liv .... Och tack alla Lonesome Runners för alla klappar på ryggen alla pepp ( heja dig) runt hela varvet ni är bäst alla .. 
Ler med hela själen har lite smärta i min kropp idag konstigt jag springer en gång i veckan milen eller mer så varför den smärtar är lite konstigt men det gör inget jag lever livet och njuter för fullt kärlek & Ljus Over & Out // Delicia 
Gott att Kissa 

Lycka 

Fina Kattis 








Inga kommentarer: