söndag 29 september 2013

Tired Zzzzzzzzzzzz.....

Gårdagens minnes stund i Höör var hur fint som helst huset fylldes fullt av människor som skulle hedra minnet av B man kunde känna kärleken som omfamnade så tryggt och vackert och timmarna gick så fort förbi smörgåstårta , tårta och kaffe bjöds det på och jag kände mig så hemma med min extra familj åhh vad jag saknade min Mr P , huset var fullt av minnen av B och hans livsverk en fantastiskt man som jag har haft äran att träffa flera gånger en enastående person var han verkligen RIP finaste du tacksam att våra vägar har mötts ha det bäst i himlen kärlek & ljus ...

Väl hemma en ensam kväll pojkarna ute på sitt och de skulle sova över hos varsin kompis somnade vid midnatt så där vid 4 ringde telefonen en fruktansvärt rädd och gråtande Hannah jag frågade trött va e det och hon klämde fram att hon hade blivit överfallen var trygg i sin trappuppgång och hade hon inte pratat med sin vän i telefon vilket de gör följer varandra hem så hade hon blivit våldtagen så fruktansvärt fy fa.......  jag sa till Hannah att ringa polisen jag väntade ett tag men somnade om vaknade vi 6 tiden av att polisen kom hem med henne de ville inte att hon skulle vara själv polis hudar försökte spåra och de kommer att kolla upp detta om nu de t går så taxi alltid hem efter detta kommer det att bli efter utgång det är en sak som är säker denna stan är inte säker ... Inte mycket kommer att göras idag känner mig trött och sliten men mår bra lite tvätt möjligt vis och en runda med dammsugaren nästa vecka skall jag till gyn och göra denna undersökningen hoppas och ber att de cellförändringar är borta och aldrig kommer tillbaka obehagligt kan jag säga , möte med Joels skola oxå och hoppas på att det oxå går bra mycket är det nu och det är ganska skönt att ha lite på planeringen ha en fin Söndag alla underbara massor av kärlek & ljus till er och era familjer glöm inte att vara tacksam för det lilla puss & kram Delicia 

Tack Gud , Jesus & Universum att inget hände med Hannah tack för att ni vakar över min familj tack för allt fint i våra liv Amen ..
lite till familjen 

flaggorna på halvstång 


smörgåstårta

Desiderata - Words for Life

Go placidly amid the noise and haste,
and remember what peace there may be in silence.
As far as possible without surrender
be on good terms with all persons.
Speak your truth quietly and clearly;
and listen to others,
even the dull and the ignorant;
they too have their story.

Avoid loud and aggressive persons,
they are vexations to the spirit.
If you compare yourself with others,
you may become vain and bitter;
for always there will be greater and lesser persons than yourself.
Enjoy your achievements as well as your plans.

Keep interested in your own career, however humble;
it is a real possession in the changing fortunes of time.
Exercise caution in your business affairs;
for the world is full of trickery.
But let this not blind you to what virtue there is;
many persons strive for high ideals;
and everywhere life is full of heroism.

Be yourself.
Especially, do not feign affection.
Neither be cynical about love;
for in the face of all aridity and disenchantment
it is as perennial as the grass.

Take kindly the counsel of the years,
gracefully surrendering the things of youth.
Nurture strength of spirit to shield you in sudden misfortune.
But do not distress yourself with dark imaginings.
Many fears are born of fatigue and loneliness.
Beyond a wholesome discipline,
be gentle with yourself.

You are a child of the universe,
no less than the trees and the stars;
you have a right to be here.
And whether or not it is clear to you,
no doubt the universe is unfolding as it should.

Therefore be at peace with God,
whatever you conceive Him to be,
and whatever your labors and aspirations,
in the noisy confusion of life keep peace with your soul.

With all its sham, drudgery, and broken dreams,
it is still a beautiful world.
Be cheerful.
Strive to be happy.

Inga kommentarer: