torsdag 3 februari 2011

En fin dikt från en fin granne tack

Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.
I am in a thousand winds that blow,
I am the softly falling snow.
I am the gentle showers of rain,
I am the fields of ripening grain.
I am in the morning hush,
I am in the graceful rush
Of beautiful birds in circling flight,
I am the starshine of the night.
I am in the flowers that bloom,
I am in a quiet room.
I am in the birds that sing,
I am in each lovely thing.
Do not stand at my grave bereft
I am not there. I have not left.

1 kommentar:

Tina sa...

Kära Delicia- Du har varit en fantastisk underbar stark fru till Lars, du har klarat av något som de flesta skulle gått under av. Det finns så mycket man vill säga, men så lite man får fram. Jag tänker på vad min mamma brukar säga när vi pratar om de som lämnat oss i vår familj- Tina nu sitter mormor o morfar o alla de andra o spelar kort, de har fest i himlen nu. Jag tänker på Lars på dig o ert liv, och det är inte bara slut, för jag hör min mammas ord och jag hoppas att hon har rätt
Vår tro är stark, o framförallt är du så mycket starkare kram min vän