söndag 4 december 2011

Söndag !!

Hela huset sover fortfarande jag kollar nyheterna och det är då man saknar som mest många gånger tänker man om jag visste hade jag gjort annorlunda och då slår skulden en hårt i ansiktet jag gjorde så gott jag kunde under denna helvetes tid som kväde oss alla , jag kämpar som bara den att komma vidare med sitter fast i denna sorgen som är så grym så att mina ord inte kan beskriva .
Idag skall det städas, tvättas, handlas och alla barn skall hjälpa sin trötta ,ledsna mamma med detta lite lättare när man är fler som hjälps åt ..sen avslutar vi dagen med att tända ljus på din grav , att se ditt namn på gravstenen kan ibland kännas så overkligt , men det gör ju allting vi har varit med om sjukdom, sjukhus ,andnöd, dödsångest,operation sen döden störst av dem alla ett begrepp som man inte kan greppa .. Ja vi alla är nu utan dig och har varit det ett tag livet är inte enklare många säger att det blir enklare med tiden men det blir det inte ..

Ja du Lars hoppas att du har det bra du kan nu andas och är nu utan smärtor och det kan jag tycka är skönt att du slipper att kippa efter luft ,skrika av smärta men kan inte ta smärtstillande för att en citodon kunde paja din lever så hjälplös vi var den sista tiden här hemma och därför kändes det så skönt när du kom till Sahlgrenska för att då slapp jag ta det ansvaret jag trodde inte i min vildaste fantasi att du skulle dö fast döden var så nära så länge, förtränga är bra i såna här situationer och nu kommer dessa saker fram som jag har förträngt så länge , saknaden kommer vi nog ha hela livet vi skall nu bara lära oss att leva med det . Love you 4 ever din Delicia

Kör du formel 1 i himlen ??

Inga kommentarer: