lördag 30 juli 2011

Din sista tid på Jorden

 Dessa bilder är inte i ordning vet inte hur man fixa det ..

När jag vaknade imorse hade jag denna text i mitt huvud skriver ner den så att den inte glöms bort ..

Every Morning when I wake up and you´re not by my side ,then I remember Oooooh my God ...you died <3 love you my darling husband life is not the same without you in it love Delicia
Utredning Transplantationscentrum  Oct 2010

Utredning 2010

Utredning 2010

IVA CSK

IVA CSK Dec 2010 usch med stora nackkrage 

Pappa & Joel TIVA Sahlgrenska Dec 2010

ECMO 

TIVA 2010

Tiva 2010

Vaken Tiva 2010

Många mediciner 2010

mångar timmar blev det på Tiva 2 månader

Mycket sjuk lever& lungor veckan innan transplantation 2011

Så sjuk gul av sjuka levern 


17/1 2011 4 operationer på 48 timmar

Dialys

2011

Så fin du är inte längre gul 

 kopplad till allt för att överleva  respirator, ecmo & dialys


sliten syster 

1/3 2011










tecken på att du lever

Ecmo

dina drän 1av 4

resreande 3

fint hjärta från fina vänner

vackra blommor på din plats



9 kommentarer:

Lisette sa...

det är först när jag ser bilderna som jag inser hur sjuk lars verkligen var. det har inte gått att föreställa sig det tidigare.

stackars man, stackars er!

tårarna rinner när jag ser bilderna. så otroligt hemskt.

=(

Delicia sa...

<3 det har varit ett hemskt tuuft år har svårt att tänka mig att snart ett år har gått ,livet rullar på men mitt liv står still , vi ser dessa sjukhus bilder som fint fast det är hemskt otäckt , kanske för att vi fick så vacker vård på Sahlgrenska , jag hade inte velat vara utan denna erfarenhet av transplantation så vackert att rädda en person efter ens död , att mista min Lars är det svåraste uppgift livet har givit mig och jag skall klara även detta fina Universum men nu får det räcka , jag vill hitta tillbaka till livet nu <3

Tina sa...

Hej Lars & Delicia,

Fattar inte hur ni egentligen orkade allt detta, bland all vardags liv, Du var stark Delicia, och jag tror att Lars ochså var mycket stark, men vissa saker tar ibland över och m,an är ju inte annat än människa.Alla dessa maskiner som han fick gå igenom, alla hoppen och all er sorg är för mig otänkbar, kan inte sätta mig in i det för jag har inte varit där själv, jag beundrar dig Delicia, att du står upp i dag och att du fortfarande har ditt gulliga smil, och har din styrka, stor kram

Tina

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Tack för att du vågar och vill dela med dig av allt till oss som följer dig och tänker på dig och hela din familj! Jag förstår inte hur jobbigt det har varit för dig men jag förstår lite mer av det du skriver och av dina bilder.

Jag tänker väldigt ofta på dig, även när jag inte sitter vid datorn och ser vad du har skrivit.

Massor av kramar
Jerker

Delicia sa...

Tack fina Jerker <3 du har varit ett stort stöd för mig dessa jobbiga månader stor kram till dig Delicia

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Är glad att kunnat vara till någon som helst nytta :)

Lina sa...

Starka bilder du delar med dig utav Delicia.
Jag kan inte förstå vad ni har genomgått men jag beundrar dig något otroligt att du trots allt detta är där du är idag. Du är en stark kvinna o jag beundrar dig. Massa kramar! ♥

Delicia sa...

Hello I´m just me , love 4 my husband made me who I am , jag är nu ensam utan min underbara man och visar dagar har ingen styrka alls jag får min styrka nu genom mina barn och vänner tack Alla som läser min blogg och ger mig styrka genom era fina komentarer kärlek & ljus till er alla //Delicia

Sari sa...

Hej vännen!
När jag ser dina bilder så är det likadana bilder på sjukhuset sä känner jag igen allt. Dock har jag haft det lätt jämfört m ed dig, min man lever. Såg för ett antal år sedan ett program på tv om en familj där en av tvillingana dött. Föräldrarna frågade hur de skulle klara att gå vidare, den vise mannen svarade, ert barns tid var slut han var klar på jorden. Det var bestämt redan innan han föddes att hans liv inte skulle bli så långt men väldigt viktigt och betydelsefullt, det var bara det att ni inte visste det. Var tacksamm för den tid ni fick och vårda era minnen ömt. Jag tycker det var underbart sagt och tänker på det ibland. Kram på dig vännen från Sari