tisdag 16 augusti 2011

Usch ja !!

Upp och väcka barn skolan idag sommarlovet försvann så snabbt i år lite ångest har jag kan bara hoppas och be att detta året blir bättre än det som har varit ,förra året fick jag reda på att Lars hade 3 månader kvar att leva första skol veckan då struntade jag helt i allt vad skolan hette men iår kan det bara bli bättre . Joel skall börja sexan börjar att bli stor nu fyller 12 nu på lördag hade Lars levt hade han blivit 48 ja de fyller år på samma dag , Zack börjar nian mina barn börjar bli stora ganska skönt kan jag säga hade nog inte orkat ha små barn i detta skedet i mitt liv . Vi skall till stan efter jobbet skall försöka hitta en bra födelsedags present till Joel han får själv välja bli ju bäst så , killarna skall på läger i helgen jag orkar inte sova över få köra dem till Hällevik på fredag och hämta hem dem på söndag kan vara skönt att spendera en helg själv eller kanske inte vad vet jag men jag ger det en försök .
Saknar dig min underbara denna vecka är det ett år sen vårt helvete började att få reda på att du skulle dö av läkarna sen åka en helvetes berg och dal bana som livet hade förberett för oss denna djävulska väntan på att komma till utredning tog 10 veckor sen att hamna på listan till transplantation tog 85 dagar , du är nu död ett begrepp jag inte kan fatta , varför var det just jag i hela världen som skulle förlora min man??? , varför just mina barn som skulle bli utan sin pappa ?????? ja dessa frågor kommer jag aldrig få svar på men kan bara hoppas och be att detta året blir lättare än förra året ..
Kära Gud,Jesus , Universum hjälp oss genom dessa jobbiga dagar som vi har efter Lars bortgång ,hjälp oss gå vidare med våra liv efter denna enormt tunga tid och i framtiden känna att våra steg på jorden blir lättare att gå Amen ...........

Inga kommentarer: