lördag 18 juni 2011

Livsloppet och Prinsen ...

Idag skulle vi göra livsloppet var lite nervös vet inte varför det var ju bara 5 km skulle ju inte vara några problem vi var där i god tid skulle bli skoj detta är första livsloppet i Sverige ( loppet för donation ) som blodomloppet för att folk skall bli blodgivare så det var för en bra anledning vi var där , Lars ville att vi skulle rulla honom i rullstol så detta lopp var för att hedra dig min finaste <3 Prins Daniel skulle starta loppet och man märkte att det började bli lite spänt Säpo bad mig att flytta jag skulle ju inte skade denna vackra varelse jag vill bara ha en bra bild på honom och det fick jag så liten han är ingen stor kille om vi säger så .. loppet startade så fort prinsen fick hörselkåpor på sina öron pang då är det igång lite sentimental men samlade mig snabbt och iväg gick med en tjej som gjorde en lever transplantation för 4 år sen hon skall senare i veckan spela innebandy för Sverige hon sa att det var tufft att byta lever många komplikationer men nu pigg att delta i detta fina OS hon sa att hon hade blivit ägg allergiker  efter sin transplantation lite häftigt kan jag tycka att hon har till och med fått donatorns allergier ,Joel han frågade ofta om pappa skulle bli som donatorn nej svarade jag men där hade jag fel ..
Samling Götaplatsen alla transplanterade skulle gå 3 km till invigning av detta OS jag hade inte biljetter men stannde en stund pratade med en American som bytt både lungor / njure så imponerande så läckert att man kan byta ut det dåliga in med nytt och fortsätta sin liv med en ny perspektiv så synd att du inte fixade detta min fina , träffade en svensk tjej som jag kände igen hon bor ju i Hässleholm och har handlat fisk i vår djuraffär jag var bara tvungen att gå fram till henne pratade om det som hade hänt oss hon blev ledsen att du hade dött men hon själv hade fått en ny njure ifrån sin syster så fint så kul hon skulle spela pingis heja på dig på Onsdag hoppas att du tar guldmedaljen ses kanske nån gång i stan <3 nej nu blir det tv sova och hemgång imorgon denna helgen har varit mycket givande att se alla dessa transplanterade människor så levande efter sina nya chans i livet
 




Joel och en Guldmedaljör 
                      

Flickan som pratar med Daniel har fått 5 organ 



1 kommentar:

Sofia Bengtsson sa...

Vad kul att du hittade till min blogg och vad roligt att du deltog i Livsloppet. Ett viktigt initiativ som väckte många tankar och känslor av alla de slag! /Sofia