torsdag 23 juni 2011

Vad sysslar jag med!!

Vad sysslar jag med när jag tänkte handla  lite till midsommar dagen innan denna jobbiga afton halva stan var på Maxi jag har ju haft semester hela veckan men hade inte en tanke på att handla då , slängde lite i vagnen hoppas något blir rätt tills imorgon Midsommar i Åhus  lite sill köpte jag i alla fall och korv att grilla på kvällen är inte riktigt sugen på att fira men vi har ju gjort detta i alla år tillsammans så nu blir det utan dig fysiskt med lite jobbigt usch , hur kan jag vara så här idag när jag var så uppåt igår galen kvinna är jag .

Fika med en vän idag igen kafferep som aldrig för 2 dar på rakan idag var det Marie har inte sett henne sen Rosita & Martins bröllop förra året hade en del att gå igenom så gott att ses igen dela spirituella upplevelser My God älskar väldigt djupa samtal ibland kan jag känna mig lite flummig när jag pratar med människor och undrar om de kan förstå min djuphet för livet och Universums hemligheter fan ibland kan jag själv tycka att jag är flummig men gillar mina nya syn på livets makt och vill verkligen utveckla mig mer, det kommer jag vet  att jag har en uppgift på jorden som min vackra man han hade ,Lars var extremt spirituell jag saknar våra samtal min vackra livskamrat . Det går inte en minut att jag inte tänker på dig allt påminner om dig är nästan skönare att jobba få lite annat att tänka på jag tycker inte riktigt om att vara själv ännu med det kommer ju oxå så småningom denna process skall jag gå igenom det har ju livet bestämt , jag kan undra ibland var min plan är i livet varför just jag skall gå igenom så mycket sorg , tragik och död ja man blir ju starkare av allt med varför skall jag ha denna styrka behöver jag den i ett annat yrke ?? eller som jag ha hört i ett annat sammanhang att jag har valt mitt liv själv innan jag föddes man väljer sina uppdrag i livet  man väljer till och med sin egen död hur man skall lämna jorden ,jag hoppas innerligt att jag dör som äldre tant i sömnen för plågas i någon grym sjukdom vill jag inte men det återstår att se . nej nu minsann får jag tillbaka till verkligheten och laga mat har inte ätit mer än en veteskiva idag Kärlek & Ljus till er alla

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kära du. Jag tänker på dig och försöker att tänka mig i dina tanke banor som har förlorat en älskade. Själv har jag också förlorat en älskade, MEN han har fått ett nytt hjärta och lever. Förändringen efter transplationen är jättestor, känner inte igen min egen man,till sättet, humöret,detta är vanligt efter byte, men det är ingen som tänker på de som skall leva ihop med dom. Tyvärr känner jag som att jag vill byta med dig. Och ha denna tro att det skulle bli som innan, men det blir det aldrig. Jag hoppas att jag orkar gå vidare. Ha det gott jag tänker på dig och läser din blogg, det ger mig hopp. Tack. Hjärtbyte nov 10

Delicia sa...

<3

Delicia sa...

Usch nej säg inte så att vara utan min man är så fruktansvärt ,jag har läst att man kan bli förändrad i personligheten vid en transplantation men det har jag med blivit till det bättre är jätte tacksam att vi fått vara med på detta vackra ,kan du prata med läkaren kanske kan det vara medicinen det har jag oxå läst , och fina du tappa aldrig din tro till som jag kallar de övremakter för Universum ,din tro är en sån vacker styrka inom dig , som jag själv inte hade klarat mig utan , be till Universum om hjälp det fungerar tro mig många ,många timmar i sjukhuskyrkor ,bilen duschen i sängen om natten du får styka att hanskas med livet , Tack för att du läser mina rader det ger mig styka kärlek & ljus till dig hoppas att livet blir enklare Delicia

Delicia sa...

Hej Du igen Anonym förresten vad bytte ni organ ?? måste varit i Göteborg både hjärta /lever helt otroligt ring Sahlgrenska de kan ju hjälpa dig kanske ???jag upplevde dem som extremt hjälpsamma <3 vi måste ha gått om varandra kom till Göteborg mitten av December åkte hem 3/2 -2011 bodde du på Johannesvillan ??

Anonym sa...

Hej Han blev opererad i Lund. Har tyvärr ingen hjälp av läkaren, han säger bara att vi skall vänta och att nya hjärtat funkar bra. Jag som står sidan om pratar dom inte till bara. För det gäller honom och inte mig. Hans lungor e inte bra med det har DOM inte med att göra???? Klart att medicinen gör sitt 30 st om dagen och alla biverkningar och dom är många. Just nu bor jag med en "95 årig" gammal man med demens. Jag ber varje dag, men vet också att hjälpen är långt borta. Ha det bra min internet vän. Kram

Delicia sa...

Usch då jag ber för dig och hoppas att livet blir enklare , konstigt jag trodde inte att de gjorde lever transplantationer i Lund ?? hjärta / lungor sa de till oss därför blev det göteborg , har ni hemhjälp ?? eller tar du allt detta själv för det vill jag inte rekommendera ?? fy vad tufft det är att ta hand om sjuk anhörig när man själv har det kämpigt =( tack för ditt förtroende fina du