onsdag 1 februari 2012

Ett år sen idag ......

Idag är det 365 dagar 12 månader 52 veckor eller 525 600 minuter sen du dog i mina armar på Tiva / Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg konstigt att tänka att ett år har gått utan att vi har sett dig eller pratat med dig Kl 13 skulle jag träffa läkaren märkte direkt att det var något annorlunda det var inte bara läkaren det var kuratorer ,koordinatorer ,ssk ja rummet var fullt av folk som visste detta hemska som jag anade skulle hända just denna dagen , du hade fått en blodförgiftning som de inte kunde fixa de stora barnen skulle med tåget kl 15 ifrån Hässleholm och skulle vara framme innan 18 vi samlades familjen en stund skattade och grät och pratade med dig fast du var medvetslös vi såg att ditt blodtryck var så lågt att det tillslut inte kunde visas på skärmen sen viskade jag i ditt öra vi är samlade nu Lars det är ok att lämna oss 30 sekunder senare så dog du med din familj vid din sida ..

Vårdcentralen med Zack & Hannah vita prickar i halsarna men inget spår av halsfluss lite onödigt kändes att boka tid men men de är ju sjuka i hög feber mm så gurgla men jodipax , te och honung blir det för dem ..


Älskar dig min fina <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kära du.
Tänker på er och vet ungefär vad ni känner,och går igenom, det är ett år och tre mån sen min man fick sitt hjärta. Och hoppet var stort att han skulle bli som innan, tyvärr blev det ju inte så.
Men ha det gott och hoppas att sönerna fixar sina halsar, för så kan dom ju inte gå ;)

Kramar från hjärta nov-10 <3