torsdag 14 april 2011

Drömkroppen !!

Vad är drömkroppen och varför är det så viktigt att bara få den till sommaren skall man inte ha drömkroppen till hösten eller varför inte stäva efter drömkroppen till Jul ,ar man lyckigare som smal eller kan man vara en lycklig tjockis det är nog oxå vi kvinnor som strävar efter detta fenomen jag har aldrig hört en man säga gud vad jag känner mig pluffsig eller å vilka rynkor jag har fått under mina ögon .. Vill vi kvinnor vara smala och vackra för oss själva eller för omgivningen vill att vi skall vara det .
Drömkroppen för mig är den kroppen som jag har drömt om i 20 år jäklar vad smal jag var när jag träffade Lars  det tog mig 20 år att få denna fylliga kropp jag hoppas nu att det inte tar 20 år att bli av med den ,min crosstrainer skall lagas sen skall jag sätta igång att träna och jag gör det för mig själv först och främst ,jag fick lite panik när min lilla son sa till mig på natten bara timmar efter Lars dog -mamma du får inte dö för då har jag ingen fick mig att tänka lite shit jag är överviktig som sagt jag är en tickande bomb cancer, diabetes , högtblodtryck mm jag måste börja tänka om för både mig och mina barn . Synd att det inte var så om man är vacker på insidan så blir man automatiskt vacker på utsidan ,min insida har jag verkligen jobbat med känner att jag mår ganska bra och jag har egentligen inte mått så här bra på flera år hur kan det vara min man har just dött då skall jag inte må bra väll ??? saknaden kommer nog att vara där livet ut men psykiskt mår jag ganska bra   jag skall fortsätta med meditation & healing det är  mäktigt ..Jag var på massage idag på jobbet det var oxå kanon det skall jag fortsätta med så min summering av drömkroppen är man skall göra saker som kroppen mår bra av
Drömkroppen <3

2 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Ärligt talat tror jag det viktigaste är, när du känner att du mår bra nog, att du slutar röka. Det räddar alltid hälsan mer än att gå ner i vikt!

Kram!

Delicia sa...

Rökte i Göteborg under alla dessa 9 operationer usch stressen var grym Lars och jag slutade röka för 12 år sen när han blev sjuk så det skulle jag inte börja med igen usch det dödar ju på riktigt andnöd ber jag och hoppas att jag aldrig skall uppleva , men fest röka det kan jag gör men jag dricker ju max 2ggr om året =)