söndag 1 januari 2012

1/1-2012

Nytt år nya utmaningar undrar vad livet har för oss ?? hoppas bara bra saker har haft vår del av tragik kan jag tycka . Igår var helt perfekt precis som jag hade föreställt mig underbar Nyårs middag på Casablanca men Åsa & Joel så himla gott , Joel klämde sin första hela pizza och var mätt resten av året orkade inte ens gå ut vi 12 slaget . Invigde året med Rötter boxen och vatten smällde som aldrig för utanför och jag var helt tillfreds med mig själv iklädd i min goa onepiece .
Saknade av min Lars kommer jag att ha resten av mitt liv kan bara tacka livet som har fört oss ihop , kan tycka att det var så tragiskt att han fick plågas så sista åren av hans liv , han kämpade tappert men förlorade slaget och dog en hjälte i våra ögon . Han dyrkade marken jag gick på i 20 år och uppleva kärlek på denna nivå kommer jag troligtvis inte uppleva den igen och en stor ära har det varit att vara en del av detta kommer jag bära med mig tills jag själv tar min sista andetag  . Så välkommen 2012 var snäll mot mig och min familj , om 5 månader skall vi få en ny familje medlem och det ser vi alla fram emot att pussa och krama lilla mini . Jag vill tacka Gud , Jesus , Universum för att vi står trotts alla slag ge oss styrka att gå vidare till ett framgångsrikt liv med mycket kärlek & ljus ...

Jag vill tacka livet 
Som gett mig så mycket 
Det gav mig två ögon 
Och när jag dom öppnar                                                    
Kan jag klart urskilja det svarta från det vita 
Och högt däruppe himlens mantel strödd med stjärnor 
I mängden människor, den Som jag älskar 

Jag vill tacka livet 
Som gett mig så mycket 
De har gett mig hörsel 
Som i all sin vidhet 
Fångar natten och dagen 
Syrsor och småfåglar 
Turbiner, hammare, ett hund skall och ett ös regn 
Och röstens ömhet hos den som jag älskar 

Jag vill tacka livet 
Som gett mig så mycket 
Det har gett mig ljudet 
Och hela alfabetet 
Så att jag fick orden 
För tankarna jag tänker 
Moder, vän och broder 
Ljuset som upplyser 
Den karja väg min älsklings själ ska Vandra 

Jag vill tacka livet 
Som gett mig så mycket 
Det gav mig lång vandring 
För så trötta fötter 
Jag gick genom städer 
Genom djupa vatten 
Över stränder, berg, i Öknar och på slätt land 
Hem till ditt hus och dina Gröna ängar 

Jag vill tacka livet 
Som gett mig så mycket 
Det har gav mig ett hjärta 
Som i grunden darrar 
När jag ser på frukten av det hjärnan skapar 
Och det goda så långt borta från det onda 
När jag ser in i dina klara ögon 

Jag vill tacka livet 
Som gett mig så mycket 
Det har gett mig skrattet 
Det har gett mig smärtan 
Så att jag kan skilja lyckan ifrån sorgen 
Dom två ting som skapar alla mina sånger 
Och mina sånger som är era sånger 
Och alla sånger som är samma sånger   
Och mina sånger som era sånger 
Och alla sånger som är sanna..

Inga kommentarer: