söndag 15 januari 2012

365 dagar sen ........

Ett år sen idag dog din donator och skänkte dig 2 st vackra / friska organ finaste gåva du har någonsin fått , en  chans att leva ett nytt friskt liv att kunna andas utan syre slangar och slippa vara gul och ha smärtor av din sjuka lever . Kl 17:30 fick vi reda på denna underbara nyhet som skulle både ändra vårt liv och donatorns liv för alltid . När du rullades in på Op kl 21:30 fick vi snabbt pussas och säga våra jag älskar dig och jag var noga med att inte säga hejdå , då visste jag inte att det var sista gången jag skulle se dig i vaket tillstånd .
19 timmar senare ringde de och sa att operationen var klar jag sprang till TIVA och möttes av ditt rum var fullt av folk som räknade , mätte och noterade alla dina värden ,då förstod jag allvaret om hur läget låg till du var öppen bara plast och kompress täckte dina inre organ och jag kunde princip se ditt hjärta slå ditt liv hängde i en skör tråd och du hade nu 2 veckor kvar att leva , trotts detta var jag den lyckligaste i världen du hade överlevt denna dubbel transplantation som bara har gjorts 2 ggr innan i Sverige detta är utöver det vi har varit med om någonsin en organ är fantastiskt men 2 kan man inte beskriva i ord du är UNIK min vackra på alla sätt och vis .

Will love you untill It is my time to leave earth / Delicia    

Inga kommentarer: